Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Ήχου, Δημήτρης Σαρρής, ΠΕ16

ΕΚΕΠΙΣ profile
My status
   
   ΤΟ ΕΡΓΟ
 • ηχοπαραμύθια
 • βιβλία
 • τετράδια
 • media
     
   ΔΙΚΤΥΩΣΗ
 • blog
 • social media
 • mysch

 • φιλικοί ιστότοποι
 
Για την ηλεκτρονική τάξη οι μαθητές πρέπει να εγγραφούν εδώ και να δηλώσουν τα στοιχεία εγγραφής τους στο Σχολείο. Οδηγίες συμπλήρωσης:
Όνομα: Δίνεται το όνομά σας
Επώνυμο: Δίνετε το επώνυμό σας
Όνομα χρήστη (username): δίνετε ό,τι θέλετε μέχρι 20 χαρακτήρες
Συνθηματικό (password): δίνετε ότι θέλετε (ως 20 χαρακτήρες) και δεν θα χρειαστεί να το αποκαλύψετε σε κανένα
Επιβεβαίωση συνθηματικού: ξαναπληκτρολογήσετε τον κωδικό σας για επιβεβαίωση ότι είναι όλα οκ.
email: δίνετε το email μόνο σε περίπτωση που διαθέτετε ήδη. Δεν είναι απαραίτητο.
Αριθμός μητρώου: - το αφήνετε κενό.
Σχολή - Τμήμα: - το αφήνετε κενό.
Γλώσσα: - το αφήνετε κενό.

1. ο πρόλογος του Νοεμβρίου 2011 για το
 Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Ήχου

Ο Ήχος και η Μουσική είναι μορφές έκφρασης για τον καθένα. Η ελευθερία που μας παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία για τη χρήση τους είναι απεριόριστη. Γι' αυτό και χρειάζεται ο σεβασμός, η λεπτότητα και η διάκριση που θα μας γλιτώσουν από την ισοπέδωση των δημιουργικών και εκπαιδευτικών μας αξιών και στόχων.

Η μουσική εκπαίδευση αναπτύσσει για το σκοπό αυτό όλο και περισσότερο τη μουσική και κινητική της παιδαγωγική στόχευση, τα εθνομουσικολογικά εργαλεία, την κουλτούρα ως έννοια κατανόησης του σύχρονου μουσικού τοπίου. Στο έργο της αυτό η ψηφιακή τεχνολογία είναι ανυπέρβλητος αρωγός.

Η μουσική τεχνολογική υποστήριξη, ωστόσο δεν είναι αυτοσκοπός. Το διαδίκτυο είναι γεμάτο από δυνατότητες και εφαρμογές, από πληροφορίες και δεδομένα ελεύθερα και άμεσα προσβάσιμα. Τόσα πολλά που πρέπει να είμαστε σίγουροι και "βιβλιογραφικά"-λογισμικογραφικά καταρτισμένοι πριν προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός νέου "λιθαριού" στο παγκόσμιο αυτό "ψηφιακό εκπαιδευτήριο". Να μερικά παραδείγματα άμεσα λειτουργικών εφαρμογών που συνέλεξα σε μια πρόχειρη διερεύνησή μου, για του λόγου το αληθές... Τα χρησιμοποιώ αυτό τον καιρό και τα αναρτώ και για σας... Θα μπορούσε να λέγεται ένα...

...Αυτοσχέδιο Ψηφιακό Εκπαιδευτήριο Μουσικής.

| πολυδύναμος μετρονόμος | Κουρδιστήρι Κιθάρας | Πολυδύναμη συσκευή μουσικής διδασκαλίας συγχορδιών στην κιθάρα (με πάρα πολλές δυνατότητες) | Διαδραστικό πρόγραμμα σύνθεσης και πειραματισμού στο ευρωπαϊκό πεντάγραμμο με πιάνο | Διαδραστικές εφαρμογές εκμάθησης μουσικής, ρυθμών και άλλων μουσικολογικών στοιχείων | musicmaker |orchestra | playmusic | εναλλακτική παρτιτούρα | κλίμακες | ψηφιακή παρτιτούρα | ακουστικές ασκήσεις | virtual drums | ψηφιακή πολυπαρτιτούρα με λούπα (music blox) | rasta jam machine | pdf πηγές για την Ευρωπαϊκή Μουσική Κουλτούρα και τους συνθέτες και δεκάδες εφαρμογές | μικρός συνθέτης | πολύγλωσση πολυδύναμη πολυμεσική εφαρμογή | πολυεφαρμογή φιλαμονικής Νέας Υόρκης | εγγραμματισμός στην ευρωπαϊκή μουσική θεωρία | πιάνο με φωνές ζώων | Εικονικό Μουσείο Μουσικών Οργάνων | bogos hero | εξάσκηση στην ανάγνωση τριών ήχων (εξελικτική άσκηση) | εκπαιδευτικές κάρτες για εκτύπωση (αγγλικά) | εκτυπώσιμη αφίσα "βρες τα όργανα" (αγγλικά) | νότες και συχνότητες | κλίμακες και παρτιτούρες |

με παραδείγματα από την πρωτοπορία και τις πολιτισμικές προεκτάσεις του ήχου (παραδείγματα για τις μεγάλες τάξεις). Μερικές αφορμες για να εθνο-μουσικο-λογήσουμε!

| Τα μουσικά όργανα του Harry Partch | ορχήστρα των λαχανικών | Uakti, οι συνεργάτες του Ph. Glass | Ορχήστρα Αυτοκινήτου (βίντεο) | Ορχήστα του γραφείου | Ορχήστρα μπουκαλιών | Η γραφομηχανή του L. Anderson | το προηγούμενο σε comic | Το 4' 33'' του John Cage για Ορχήστρα | Αυτοσχέδιο Όργανο του Spike Jones | Σχολική γιορτή με ορχήστρα νερομπούκαλων |

Πρόσθετα παραδείγματα Νοεμβρίου (για Γ1-Γ2-Δ1-Δ2-Ε1-Ε2-ΣΤ1-ΣΤ2)

01.    02.

03.     04.

05.     06.

07.     08.

Πρόσθετα παραδείγματα Νοεμβρίου (για A1-A2-B1-B2-Γ1-Γ2)

    08.     09.

 

Ακόμη πιο άμεσα θα βρείτε υλικό σε αυτή τη σελίδα, παρακάτω. Ο στόχος, ωστόσο παραμένει ο ίδιος και κοινός: να προσεγγίσουμε σε βάθος, με υπευθυνότητα και προτεραιότητα στην ανθρώπινη διάσταση των δράσεών μας τη μουσική και τον ήχο.

Δύο μήνες μετά την έναρξη της εκπαιδευτικής χρονιάς, σας χαιρετίζω και πάλι στο προσωπικό μου πρότζεκτ, που προσπαθώ να πλαισιώσω με όλες μου τις ερευνητικές πεποιθήσεις και διαπιστώσεις: για τη μουσική εκπαίδευση, την πολιτισμική διάσταση καθημερινών πραγμάτων, έως την κοινωνική οικονόμηση των δράσεών μας. Στο εξής βρίσκετε εδώ, στην πρώτη σελίδα το υλικό που χρησιμοποιώ στο σχολείο μου, και μπορεί να είναι και δικό σας υλικό. Ελπίζω να βρω το χρόνο να εμπλουτίσω και τις υπόλοιπες σελίδες με το υλικό των εργαστηρίων, των επιστημονικών ανακοινώσεων και αναρτήσεων καθώς και τις ερευνητικές εξελίξεις που είχα τη χαρά να βιώσω και να πράξω το μήνα που πέρασε! να κάνω δηλαδή ένα "update" στις σταθερές καρτέλες του εργαστηρίου... Καλή συνέχεια σε όλους και πολλές ευχαριστίες για την επισκεψιμότητα που χαρίζετε στο εργαστήριο! Εύχομαι να σας ανταμοίβει!

Θυμηθείτε ότι ολόκληρο το περιεχόμενο του ιστότοπου είναι ταξινομημένο στις χρωματιστές "καρτέλες" που βλέπετε επάνω. Διάφορα περιστασιακά νέα, εκτείνονται μόνο στην παρούσα αρχική σελίδα.

 

Δημήτρης Σαρρής,
εκπαιδευτικός ΠΕ 16 (Μουσικής)

 

 

Βίντεο από τις περυσινές ερευνητικές δραστηριότητες του Project Percuture στο μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα του Μουσείου Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης για "τα κρουστά του κόσμου".

 

 

 

2. ..από τη Σχολική Ζωή...
...και όχι μόνο!

10.2011. Πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα το Παγκόσμιο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας από το Παγκόσμιο Φόρουμ της Ακουστικής Οικολογίας και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο "WFAE 2011: Crossing Listening Paths". Στο συνέδιο είχαμε τη χαρά να δούμε για δεύτερη φορά στην Ελλάδα τον εισηγητή της Ακουστικής Οικολογίας Murrey Schafer. Στο συνέδριο είχα τη χαρά να παρουσιάσω το εργαστήριο: The «Super Market Musical»: Advanced instrument making and sound expression with little packages και να ανακοινώσω σε αφίσα (poster) το σύνολο των ερευνητικών μου προσπαθειών στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείου όπου υπηρετώ οργανικά στο Αγρίνιο. Τίτλος της αφίσας: «‘Special Acoustic’ and Ecology»: Notes about music education originated from teaching for disabilities. Περισσότερα από το συνέδριο υπόσχομαι να αναρτήσω προσεχώς και για τα παιδιά και για τους συναδέλφους, οι οποίοι μπορούν από τώρα να μου ζητούν το poster αν το χρειάζονται να τους το στείλω με email. Για την ώρα σας παραπέμπω στις σχετικές ιστοσελίδες:
- της Ελληνικής Εταιρείας Ακουστικής Οικολογίας και ειδικά στα "τιτιβίσματα" που απευθύνονται στην εκπαίδευση: http://hsae.wordpress.com/chrips/ και
- του Συνεδρίου, για όσους θέλετε πληροφορίες στα Αγγλικά:
www.akouse.gr/wfae2011/.
Μια ευχάριστη έκπληξη ήταν το βιβλίο "Ακουλαλείτε" που μας παρουσίασε η καθηγήτρια Ιωάννα Ετκμετσόγλου και η καταπληκτική Ομάδα της (μια και συνεργάστηκαν πολλοί άνθρωποι για να ετοιμαστεί). Το βιβλίο περιλαμβάνει 75 "ασκήσεις μουσικής ακρόασης και δημιουργίας" και μας άρεσε πολύ. Ο εκπαιδευτικός το μεταφέρει σαν ένα μαγικό βιβλιαράκι στην τσέπη του (είναι μικρών διαστάσεων) και με αυτό δημιουργεί μαγικές στιγμές με εργαλείο τον ήχο... Περισσότερα και γι' αυτό προσεχώς!

Βρείτε εδώ το "ακουλαλείτε" στο βιβλιονέτ


09.2011. Το 133ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών φιλοξένησε σε συνεργασία με την Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.) το τριήμερο εκπαιδευτικό Σεμινάριο με τίτλο: "Πρόληψη του Σχολικού Εκφοβισμού και Εφαρμογή Παρέμβασης στην Τάξη". Το Σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος "Πρόληψη & Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού στο Δημοτικό Δημοτικό Σχολείο: Stop στην Ενδοσχολική Βία", που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 8 με 10 Σεπτεμβρίου 2011. Στο σεμινάριο διανεμήθηκε επιμορφωτικό υλικό και βιβλιογραφία. Κάνετε κλικ στην εικόνα δεξιά για να κατεβάσετε το σχετικό εγχειρίδιο που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Η. Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. δραστηριοποιείται είκοσι χρόνια για την ανάπτυξη του μοντέλου της κοινοτικής φροντίδας της ψυχικής υγείας του παιδιού και του εφήβου. Έχει πραγματοποιήσει πολλά προγράμματα και δραστηριότητες στα οποία έχουν συμμετάσχει εθελοντικά συνάδελφοι μεταξύ των οποίων και μουσικοπαιδαγωγοί, όπως η Αγγέλικα Σλάβικ και η Ελένη Λούρα. Δείτε εδώ το σχετικό pdf φυλλάδιο.

Αριστερά βρίσκεται η αφίσα από το διήμερο Συνέδριο που διοργανώνει στις 7-8 Οκτωβρίου, με θέμα: "20 χρόνια Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.: Κοινοτικές υπηρεσίες ψυχικής υγείας για παιδιά και εφήβους στην Ελλάδα". Κάνετε κλικ στην εικόνα για μετάβαση στον ιστότοπο του Συνεδρίου.

 

 

3. Το μικρό
ψηφιακό εκπαιδευτήριο
για το Μάθημα της Μουσικής
του 133ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών

3.1. Μουσικά παραδείγματα για το μάθημα
της Γλώσσας ΣΤ' Δημοτικού

Ιορδανίδου, Α. κ.α. (2004). Γλώσσα ΣΤ΄Δημοτικού. Λέξεις... Φράσεις... Κείμενα.
Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Ενότητα 1: Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα


       

       

   

   

Ενότητα 2: Κατοικία

   

   

 

Ενότητα 3: 28η Οκτωβρίου (& 17η Νοεμβρίου)
12 εδώ για τη ΓΙΟΡΤΗ)


       

       

       

       

       

       

       

Ενότητα 4: διατροφή

       

   

    

   

Ενότητα 5: 17η Νοέμβρη (Βλέπε ενότητα 28ης Οκτωβρίου)

Ενότητα 6: η ζωή σε άλλους τόπους

(η ενότητες θα ενημερώνονται διαρκώς)

3.2. Online εργαλεία για μελέτη μάθημα, διασκέδαση κ.λπ.
προσφορές άλλων ιστότοπων (bgfl.org, yellow-gold-soft.com, drumbot.com)

3.2.1. πληκτρολόγιο 18 πλήκτρων με ρυθμούς -
η εφαρμογή προέρχεται από τη σελίδα:
bgfl.org


ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΕΩΣ για να παίζετε από το πληκτρολόγιο:

1. κάνετε "κλικ" πάνω στο αρμόνιο για να λειτουργήσει
2. παίξτε με το ποντίκι σας ή με τις δύο πάνω σειρές πλήκτρων με γράμματα:

[W ΝΤΟ#]  [E ΡΕ#]              
[T ΦΑ#]  [ Y ΣΟΛ#]   [U ΛΑ#]               [O ντο#]  [ Pρε# ]  

[A ΝΤΟ]  
[S ΡΕ]  [D ΜΙ]  [ F ΦΑ]   [GΣΟΛ]  [ H ΛΑ]   [JΣΙ]   [K ντο]   [L ρε]  [;μι ]  [' φα]  

3.2.2. διαδραστικό πληκτρολόγιο 41 πλήκτρων
για χόρδισμα και άλλες χρήσεις από το
yellow-gold-soft.com



3.2.3. διαδραστική συσκευή δημιουργίους ρυθμών
με πραγματικούς ήχους τυμπάνων από το
drumbot.com

 

3.2.4. Μίξερ για την κατανόηση των καναλιών (tracks) της λούπας (loop) και της σύνθεσης (composition) από τo buckle.com

 


3.2.5. Ντραμς καλής ηχητικής ποιότητας
με έτοιμα ρυθμικά μοτίβα από τo
buckle.com
(παίζεται με το ποντίκι ή με τα πλήκτρα των αριθμών όπως δείχνουν οι οδηγίες επάνω)


3.2.6. Πρόγραμμα μελέτης της κιθάρας
με πολύ καλή θεωρητική προσέγγιση από το
drumbot.com
(οδηγίες χρήσεως θα βρείτε στα αγγλικά στo (
http://www.drumbot.com/projects/key_chords/ )

 

3.3.1. διαδραστική παρτιτούρα για να φτιάχνουμε
και να αναλύουμε ρυθμούς (ρυθμολογία)


 

3.3.2. διαδραστική παρτιτούρα για να φτιάχνουμε
και να αναλύουμε μελωδίες (μουσική ορθογραφία)


 

3.3.3. διαδραστική παρτιτούρα για να φτιάχνουμε
και να αναλύουμε ρυθμούς, συγορδίες και μελωδίες


3.3.4. παιχνίδι ακουστικής μνήμης
(όπως το παιχνίδι με τις κάρτες που ζευγαρώνουν!)


3.3.5. Ντραμς με απλούς ήχους
και προγραμματιζόμενο πληκτρολόγιο
(ο εκπαιδευτικός ή ο μαθητής μπορεί να προγραμματίσει ποιά πλήκτρα θα αντιστοιχούν σε κάθε ήχο από την ένδειξη "Keys")



3.4. Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη "με ένα κλικ"
όλα τα βιβλία για τον εκπαιδευτικό μουσικής κα το μαθητή
του δημόσιου σχολείου και χρήσιμες δημόσιες εκδόσεις

Μουσική Α Δημοτικού Βιβλίο
Μουσική Α Δημοτικού Τετράδιο Εργασιών
Μουσική Β Δημοτικού Βιβλίο
Μουσική Β Δημοτικού Τετράδιο Εργασιών
Μουσική Α-Β Δημοτικού Βιβλίο Εκπαιδευτικού
Μουσική Γ-Δ Δημοτικού Βιβλίο
Μουσική Γ-Δ Δημοτικού Τετράδιο Εργασιών
Μουσική Γ-Δ Βιβλίο Εκπαιδευτικού
Μουσική Ε Δημοτικού Βιβλίο
Μουσική Ε Δημοτικού Τετράδιο Εργασιών
Μουσική Ε Δημοτικού Βιβλίο Εκπαιδευτικού

Μουσική Στ Δημοτικού Βιβλίο
Μουσική Στ Δημοτικού Τετράδιο Εργασιών
Μουσική Στ Δημοτικού Βιβλίο Εκπαιδευτικού
ΔΕΠΠΣ - Ευέλικτη Ζώνη

Φ.Ε.Κ 303 - Δ.Ε.Π.Π.Σ-Α.Π.Σ
Φ.Ε.Κ 304 - Δ.Ε.Π.Π.Σ-Α.Π.Σ
Ανθολόγιο Μουσικής Δημοτικού
Μουσική Β Γυμνασίου Βιβλίο
Μουσική Β Γυμνασίου Τετράδιο Εργασιών
Μουσική Β Γυμνασίου Βιβλίο Εκπαιδευτικού
Γυμνάσιο Οδηγός Πολιτιστικών Εκδηλώσεων

"το μάθημα της ημέρας":
όλα τα αποσπάσματα των βιβλίων της μουσικής
ανά ενότητα με μια ματιά



Α

Β
Γ
Δ
Ε
ς

Το ιστο-ηχο-λόγιό μου

ΗΧΟΛΟΓΙΟ - ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΑΡΡΗ

πολυπολιτισμικά ψηφιακά βοηθήματα και παραπομπές


 

 

 

   ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
 • τι είναι;
 • τι νέο ετοιμάζεται;

 • πως επικοινωνώ;
 • I speak english

         

 

 

 
  αυτή η σελίδα ενημερώθηκε στις 25/05/2012.     θεάσεις από το 2011.
Προστατευόμενο Υλικό. Copyrighted Material © 2010-2012 Dimitris Sarris