Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Ήχου, Δημήτρης Σαρρής, ΠΕ16

ΕΚΕΠΙΣ profile
My status
   
   ΤΟ ΕΡΓΟ
 • ηχοπαραμύθια
 • βιβλία
 • τετράδια
 • media
     
   ΔΙΚΤΥΩΣΗ
 • blog
 • social media
 • mysch

 • φιλικοί ιστότοποι
 

 

η ταυτότητα του εκπαιδευτικού εργαστηρίου ήχου

 

Το Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Ήχου, είναι ένα προσωπικό πρότζεκτ, που προέκυψε από τις ανάγκες της καθημερινής διδακτικής και ερευνητικής πραγματικότητάς μου. Σας καλοσωρίζω στον ιστότοπό του, όπου θα μάθετε γι' αυτό αλλά και για μένα!

η πορεία μιας ιδέας
Ένα "εκπαιδευτικό εργαστήριο ήχου" είναι ένας χώρος εκπαίδευσης, όπου όλα τα εποπτικά μέσα ενθαρρύνουν την ανακάλυψη της γνώσης με επίκεντρο τον ήχο. Ένα "εκπαιδευτικό εργαστήριο ήχου" χωράει σε ένα σχολείο, σε ένα σπίτι, αλλά κυρίως βρίσκεται στο νου και στις πράξεις μας.
Όσο νομίζετε ότι ο ήχος συμβάλλει στη δουλειά σας, εδώ θα βρείτε ιδέες γι' αυτό. Προσεγγίστε το υλικό και πείτε μου τη δική σας εμπειρία τη δική σας συμβολή! Η ιδέα είναι σε εξέλιξη και με χαρά τη μοιράζομαι μαζί σας!

Η ιδέα του Εκπαιδευτικού Εργαστηρίου Ήχου ξεκίνησε το 2004 όταν είχα τη χαρά να διδάξω Μουσική στο Πολιτιστικό Εργαστήριο του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η πολιτισμική προσέγγιση της μουσικής μας οδήγησε τότε στον "Ήχο", το καινούργιο υλικό που έφερε στη Μουσική ο εικοστός αιώνας. Όμως και τα ζητήματα πλέον του ήχου στην καθημερινότητά μας είναι τόσα ώστε οι σχετικοί επιστημονικοί κλάδοι διευρύνονται με ταχύτατους ρυθμούς.

Την έμφαση στον "εκπαιδευτικό" του χαρακτήρα για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πήρε το σχέδιο αυτό στο Εργαστήριο Τεχνολογίας και Πολιτισμού του ΤΕΙ Ηπείρου, που είχα τη τύχη να δημιουργήσω και να διδάξω σχεδόν ταυτόχρονα με το Πάντειο Πανεπιστήμιο. Εκεί, χάρη στην τεχνολογική προσέγγιση και με τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς της μουσικής υπήρξε η δυνατότητα για πειραματισμό με πολλά υλικά.

Την τελική του μορφή πήρε το εργαστήριο αυτό το 2009 μέσα από έναν κύκλο εργαστηρίων και προγραμμάτων (project) που από ίδια πρωτοβουλία ξεκίνησα, στα πλαίσια των διδακτορικών μου ερευνών. Για τη διαμόρφωση του περιεχομένου το εργαστηρίου συνέβαλαν πολλοί συνάδελφοι, διευθυντές σχολείων, σχολικοί σύμβουλοι, υπεύθυνοι πολιτιστικών προγραμμάτων, ακαδημαϊκοί δάσκαλοι και φίλοι, φοιτητές, σπουδαστές, στελέχη οργανισμών πολιτισμού, συλλόγων, επιμελητές πολιτισμικών προγραμμάτων αλλά και πολλοί γονείς, καθώς όλοι τους φιλοξένησαν τις ιδέες μου, εγκόλπωσαν τα βιωματικά μου εργαστήρια και έδωσαν τη δική τους "γωνιά" για να αναπτύξω κάποιο μέρος του "εργαστηρίου" μου. Τους ευχαριστώ όλους από το βάθος της καρδιά μου από αυτό το δημόσιο ηλεκτρονικό βήμα και τους καλώ να δώσουμε συνέχεια, τώρα που κατάφερα και την ηλεκτρονική παρουσία του εγχειρήματος.

Το εκπαιδευτικό εργαστήριο ήχου ξεκινάει λοιπόν από μια "διανοητική οργάνωση των πραγμάτων", αλλά εκτείνεται σε πολλές δράσεις, συνεργασίες, κείμενα, έρευνες και ανακοινώσεις αυτών, που μόνο σε έναν ιστότοπο θα μπορούσαν να αποκτήσουν μια ενότητα ως πληροφορίες. Καλωσήρθατε λοιπόν σε ένα στάδιο της πορείας μιας ιδέας...

 

 

 

 

με ευχές,

Δημήτρης Σαρρής

 

 

 

 

 

οργάνωση του project
εκπαιδευτικό εργαστήριο ήχου

Ίσως φαίνεται σύνθετο, αλλά για κάθε επιμέρους δραστηριότητα προσπαθώ να ακολουθώ μια πορεία δράσης:
- διαπιστώνω μια αναγκαιότητα και εφαρμόζω μια ιδέα
- δοκιμάζω αρχικά την ιδέα και αφού κρυσταλλωθεί
- την εφαρμόζω τελικά, φτάνοντας στα "παραδοτέα" της!
Αν και μοιάζει με διοικητικό διάγραμμα, δεν είναι παρά ο προσωπικός τρόπος δράσης και σας τον παρουσιάζω αναλυτικότερα παρακάτω:

 

 

διαπίστωση αναγκαιότητας - δημιουργία υπόθεσης εργασίας
΄ η οποία μπορεί να προέρχεται διαθεματικά από κάθε αντικείμενο της εκπαίδευσης)

 

έλεγχος αναγκαιότητας:
προκύπτει ευρέως ως ανάγκη στην εκπαιδευτική πραγματικότητα;
αν ναι...

ένταξη δράσης στο εργαστήριο:
το πρότζεκτ (δράση)... ξεκινάει!

 

σχεδιασμός δράσης
τήρηση αρχείου
στάδιο προμελέτης
που το ονομάζω:
ΙΔΕΟΔΟΧΕΙΟ
έρευνα - υλοποίηση
στο
ιδεοδοχείο

βιωματικά εργαστήρια
(- ερευνητικά εργαστήρια
- εργαστηριακά δρώμενα)
-
επιστημονικές συνεργασίες έρευνας πεδίου
- ανάπτυξη υλικού (βιβλία, τετράδια, έντυπα κ.λπ.)

τήρηση αρχείου
στάδιο μελέτης

βιωματικά εργαστήρια
(- ερευνητικά εργαστήρια
- μετεκπαιδευτικά εργαστήρια
- εργαστήρια παρέμβασης
- εργαστηριακά δρώμενα)
-
επιστημονικές συνεργασίες έρευνας πεδίου
-ανάπτυξη υποστηρικτικού υλικού (βιβλία, τετράδια, έντυπα κ.λπ.)

τήρηση αρχείου
στάδιο ολοκλήρωσης

τελικός έλεγχος
και διαμόρφωση υλικού, συμπερασμάτων, δημοσιεύσεων κ.λπ.

 

 

 

 

   ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
 • τι είναι;
 • τι νέο ετοιμάζεται;

 • πως επικοινωνώ;
 • I speak english

         

 

 

 
  αυτή η σελίδα ενημερώθηκε στις 16/04/2012.     θεάσεις από το 2011.
Προστατευόμενο Υλικό. Copyrighted Material © 2010-2012 Dimitris Sarris