web analytics

Δημήτριος (Δημήτρης) Σαρρής

Δημήτριος (Δημήτρης) Σαρρής

 

Ο Δημήτριος (Δημήτρης) Σαρρής είναι Εκπαιδευτικός (ΠΕ79, ΠΕ80) και Συγγραφέας με πανεπιστημιακό διδακτικό έργο από το 2004. Γεννήθηκε το 1972 στο Περιστέρι Αττικής, όπου και αποφοίτησε από το 8ο Γενικό Λύκειο Περιστερίου. Πήρε τα πρώτα μαθήματα Μουσικής στα λαϊκά έγχορδα, τα κρουστά, και το πιάνο με υποτροφία από μια γενιά σπουδαίων μουσικών του τότε Πνευματικού Κέντρου Δήμου Περιστερίου, μετέπειτα Δημοτικού Ωδείου Περιστερίου.  Σπούδασε Ανώτερα Θεωρητικά της Μουσικής στο Ωδείο Αμφιθέας και το Εθνικό Ωδείο Περιστερίου, ως το επίπεδο της Αντίστιξης. Συμμετείχε σε λαϊκά, τζαζ και ροκ μουσικά σχήματα της εποχής και δίδαξε λαϊκά μουσικά όργανα και θεωρητικά σε Ωδεία της Αττικής.

Από το 2003 διδάσκει Μουσική σε σχολικές μονάδες Διεθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, μεταξύ των οποίων το νυν Ειδικό Σχολείο Αγρινίου «Μαρία Δημάδη», όπου και ερεύνησε την Μουσική και τον Ήχο σε ΑμΕΑ Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου. Στο πλαίσιο της διδασκαλίας με έρευνα δράσης, εστιάζει στη δημιουργία εργαστηρίου μουσικής και σχολικής ορχήστρας στη σχολική μονάδα, καθώς και στον τρόπο λειτουργίας της Μουσικής στην κοινωνική και μαθησιακή ζωή της σχολικής κοινότητας.

Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΒΑ) στο ΤΕΙ της Αθήνας, Επικοινωνία και ΜΜΕ (ΒΑ) στο Πάντειο Πανεπιστήμιο ενώ έχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Πολιτιστική Πολιτική, Διοίκηση και Επικοινωνία (MA) και Διδακτορικό Δίπλωμα με υποτροφία και με θέμα «Ο Μουσικός και Ηχητικός Γραμματισμός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» (PhD) και τα δύο από το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών.

Έως σήμερα, έχει διδάξει Πανεπιστημιακά Μαθήματα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ως συνεργάτης του Εργαστηρίου Πολιτισμού , του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού (2004-2009), το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ως αποσπασμένος εκπαιδευτικός του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (2009-2010) και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα για τη Μουσική Εκπαίδευση του Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2020-2021), ενώ διετέλεσε Υπεύθυνος και Διδάσκων στο διατμηματικό Εργαστήριο Τεχνολογίας και Πολιτισμού του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ηπείρου (2003-2007).

Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Γνωριμία με τα Λαϊκά Κρουστά» (2010), «Ανακυκλωμένη Μουσική» (2011), της σειράς βιβλίων «Τετράδια Σχολικών Δραστηριοτήτων» (2016-2019) και άλλων Εκδόσεων εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος, καθώς και επιμελητής Συνεδριακών Πρακτικών, επιστημονικών εκδόσεων,  επιστημονικών περιοδικών και συμμετέχων συγγραφέας σε συλλογικά έργα.

Είναι ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ακουστικής Οικολογίας, του Επιστημονικού Συλλόγου «Νέος Παιδαγωγός», ενώ για το επιστημονικό του έργο έχει λάβει τιμητική διάκρισή από την Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και έχει ανακηρυχθεί «ενεργό μέλος» του Επιστημονικού Συλλόγου Μουσικής Αγωγής Carl Orff.

Είναι υπεύθυνος των συντονιστικών ομάδων του Εθνικού Επιστημονικού Δικτύου Εκπαίδευσης «Ήχος: Περιβάλλον, Άνθρωπος, Πολιτισμός», του υπό ανάπτυξη Εθνικού Δικτύου για το Κουκλοθέατρο στην Εκπαίδευση, και του «Μουσείου Γραμματισμού», που αναπτύσσεται στην Καλαμάτα.

Στο πλαίσιο της έρευνάς του για την Δημόσια Εκπαίδευση έχει συμμετάσχει ως ειδικός επιστήμονας σε εργασίες του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ενώ έχει διατελέσει Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Π.Ε. Μεσσηνίας (2012-2018), όπου και είναι Υπεύθυνος της Δομής «Εργαστήριο Βιωματικής Εκπαίδευσης» από το 2014, οπότε και δημιουργήθηκε ως εγκεκριμένο καινοτόμο πρόγραμμα.

Στο πλαίσιο της έρευνάς του στην Πολιτισμική Διαχείριση, έχει διατελέσει Διευθυντής Σπουδών του Πολιτιστικού Κέντρου Ελληνικών Ταχυδρομείων, όπου ανέπτυξε το καινοτόμο πρόγραμμα πολιτισμικής αγωγής «ΚαλλιΤεχνούπολη», υπήρξε σχεδιαστής του Προγράμματος Κατάρτισης για την Επιχειρηματικότητα των νέων αποφοίτων του ΤΕΙ Ηπείρου «Πολιτισμικό Διοικείν» και συντόνισε το πρόγραμμα «Μεταφεστιβάλ Βιωματικής Πολιτισμικής Εκπαίδευσης» σε συνεργασία της Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας και του Δήμου Καλαμάτας.

Στο πλαίσιο της έρευνάς του για τον Ήχο και τη Μουσική, έδρασε με την δημιουργική «Ομάδα Μεταήχων», συνεργάστηκε με Πανεπιστημιακά Τμήματα της χώρας μέσα από εργαστηριακή έρευνα, διαλέξεις και εκδόσεις, ενώ είναι δημιουργός του έργου «Εκπαίδευτικό Εργαστήριο Ήχου» (Educational SoundLab) στο πλαίσιο του οποίου έχει πραγματοποιήσει ένα σημαντικό ερευνητικό και εκδοτικό έργο, από το 1990 μέχρι σήμερα, μέρος του οποίου βρίσκεται δημοσιευμένο σε αποθετήρια ελεύθερης πρόσβασης στο διαδίκτυο.

Τα τρέχοντα ερευνητικά του ενδιαφέροντα στρέφονται στις Σπουδές στον Γραμματισμό (Literacy Studies), με έμφαση στην Ελληνική Δημόσια Εκπαίδευση, στον Ήχο στην Εκπαίδευση (Sound in Education) και τα ζητήματα διαμόρφωσης Μουσικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Music Education Policy) και Πολιτικών Γραμματισμού στο Σχολείο (Literacy Policies in Schools).